Wat doet een Google Ads specialist

  • door

Misschien heb je er wel is van gehoord, misschien ook niet: adverteren in het Google zoeknetwerk. Hiermee kun je ervoor zorgen dat jij met je website zichtbaar bent als men zoekt op producten of diensten die je aanbiedt. Dit adverteren in Google wordt ook wel SEA of Google Ads genoemd en is van onschatbare waarde voor jouw bedrijf, indien je dit goed uitvoert. Zo niet, kan dit je namelijk een heel hoop geld kosten en dat gebeurt dan meestal ook nog is zonder dat je dat door hebt.

Een lagere CPC


Stel je woont in Rotterdam en bent op zoek naar een Google Ads specialist Rotterdam, dan wil je dat hij voor jou een aantal zaken regelt. Ten eerste moet hij het voor elkaar krijgen dat je een lagere CPC behaald. Dit betekent een lagere cost-per-click. Wat inhoudt dat je minder gaat betalen voor iedere bezoeker die op een van jouw advertenties klikt. Hoe lager, hoe beter uiteraard omdat je totale kosten dan omlaag zullen gaan voor hetzelfde aantal bezoekers.

Verbeter de kwaliteitsscore


Een ander belangrijk aspect binnen Google Ads is het verbeteren van de kwaliteitsscore van je advertentie. Als jij zorgt voor een goede pagina waarop de advertentie land, ook wel landingspagina genoemd. Dan zorg je ervoor dat je een hogere kwaliteitsscore behaald. Een hogere score betekent dat je minder budget in de advertentie hoeft te pompen om deze advertentie goed zichtbaar te maken. Een lage score zorgt er dan juist voor dat je meer budget in de campagne moet stoppen en dat is iets wat je dient te voorkomen. Zorg en dan ook voor dat je website/pagina aansluit op de intentie van de zoekopdracht en je zo gericht advertenties kunt laten zien. Dit zal voor een positieve score zorgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *