Meer omzet genereren door te adverteren in zoekmachines
Je bent vast op de hoogte van de online marketingkanalen die vandaag de dag beschikbaar zijn. Je kunt je website optimaliseren voor Google, of adverteren op social media. Maar een van de beste kanalen van dit moment, is nog steeds het adverteren in Google. Ben je benieuwd hoe dit werkt? En waarom dit zo’n goede optie is? Lees dan vooral even verder.
Waarom je voor Google Ads kiest
Er zijn dus veel opties om te adverteren, of om organisch voor meer omzet te zorgen. Maar Google Ads is nog steeds voor veel bedrijven de beste optie. Het is namelijk zo, dat je ook kunt adverteren op social media. De kosten per klik, liggen tevens lager op social media. Maar dat wil nog niet zeggen dat het uiteindelijk ook echt een lucratiever advertentieplatform zal zijn. Gebruikers van social media zitten namelijk niet op het platform om aankopen doen. En dat in tegenstelling tot Google, wat mensen daadwerkelijk gebruiken om opzoek te gaan naar nieuwe diensten of producten. Bij Google zit je dus verder in de funnel, wat wil zeggen dat men dichter bij de aankoopbeslissing zit. Daardoor is het voor veel mensen vaak nog steeds een goede keuze om Google Ads te gebruiken. Het zorgt simpelweg voor meer omzet, met een kleinere investering. Heb je geen kennis van Google Ads? Dan is het altijd raadzaam om een expert in te schakelen. Zo weet je namelijk zeker dat men de advertenties op de juiste manier zal inrichten.