Linkbuilding: een van de vaakst uitbestede online marketing taken
Met name kleine ondernemers, die weinig of geen personeel in dienst hebben, besteden nogal eens taken uit om het bedrijf draaiende te kunnen houden. Taken die het vaakst worden uitbesteed hebben doorgaans te maken met de bouw en het beheer van de eigen website. Ook het profileren op internet, normaal gesproken met als doel om beter zichtbaar en vindbaar te worden, laat men doorgaans aan een externe professional over. Dit geldt al helemaal voor linkbuilding. Linkbuilding is een specialisatie in de online marketing, eentje waar veel tijd en kennis voor nodig is om het goed te doen. Linkbuilding uitbesteden is dan ook iets dat enorm veel ondernemers uit diverse vakgebieden doen. De hoofdreden daarvan weet je inmiddels; over de andere redenen lees je hieronder meer.
Waarom kiest men bij linkbuilding vaak voor uitbesteding?
Bij linkbuilding blijken veel ondernemers snel geneigd te zijn om te kiezen voor uitbesteding aan een hierin gespecialiseerd bureau. Dit is zelfs zo wanneer men andere activiteiten op het vlak van online marketing wel in eigen beheer afhandelt. De redenen waarom linkbuilden zo vaak wordt uitbesteed zijn meestal als volgt:
- Van linkbuilding is het bekend dat het veel tijd kost. Veel ondernemers hebben die tijd niet.
- Iemand speciaal voor linkbuilding in dienst nemen vinden directeuren vaak te ver gaan, zeker als er sprake is van een klein bedrijf. Het werven van deze persoon betekent bovendien ook weer een fors tijdsverlies.
- Door je linkbuilding uit te besteden aan een externe specialist weet je zeker dat het goed gebeurt. Je betaalt een keer een bedrag en dan heb je er nauwelijks nog omkijken naar.
- Gezien wat linkbuilding je kan opleveren vallen de prijzen van bijvoorbeeld linkbuilding pakketten bij externe specialisten alleszins mee.